Wat kan FutureFields voor u betekenen?

Heeft u een uitdaging op het gebied van marketing, sales of ondernemerschap, waarbij je de frisse blik van een student kunt gebruiken? FutureFields helpt u graag met het maken van de perfecte match!

Hoe werkt het?

 

Plaats uw vacature

Plaats uw vacature op www.futurefields.careers

 

Wij publiceren uw vacature

Na een korte screening ziet u hier uw vacature terug

 

Wij delen uw vacature

Wij delen uw vacature face-to-face, via social media en e-mail met onze studenten

 

Zoek, ontmoet en spreek

U kunt ook zelf in de tab “student cv’s” naar interessante student-cv’s zoeken. Ook kunt u onze studenten ontmoeten en spreken tijdens het Career Event

 

Bericht van de student

Als de student de door u geplaatste vacature interessant vindt, neemt hij/zij zelf contact met u op om samen te kijken of er een match is

 

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met uw nieuwe stagiair(e)! Vergeet niet uw vacature te markeren als vervuld

Wat zijn de mogelijkheden?

Eerstejaars stage

Deze stage zal plaatsvinden in het laatste blok van het schooljaar (begin april) met een looptijd van 10 weken. Het doel van deze stage is om onze studenten kennis te laten maken met de dagelijkse activiteiten binnen het bedrijfsleven, en bestaat enkel uit een meewerkcomponent (dus geen onderzoeksopdracht). Op deze manier zijn onze studenten eerder en beter voorbereid op de arbeidsmarkt en op hun derdejaars meewerkstage.

Meewerkstages

In het derde jaar lopen al onze studenten een halfjaar stage, in het binnen- of buitenland. Dit kan zowel bij een MKB-bedrijf als bij een multinational. Een derdejaars meewerkstage bestaat uit twee onderdelen: de student voert een onderzoek uit en werkt mee aan de dagelijkse activiteiten binnen het stagebedrijf.

Klik hier voor meer informatie over de onderzoeksopdracht

De onderzoeksopdracht dient op gebied van marketing te zijn. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld een klanttevredenheidsonderzoek, concurrentieanalyse, marktanalyse, verkoopplan, procesanalyse, financiële analyse etc. Dit betekent dat de opdracht commercieel van aard is en een verplichte kwalitatieve en/of kwantitatieve onderzoekscomponent heeft. De onderzoeksopdracht moet uitvoerbaar zijn binnen de tijd die voor de stage staat (20 weken).

Klik hier voor meer informatie over het meewerkonderdeel

Het tweede onderdeel van de derdejaarsstage is het meewerken aan de dagelijkse (marketing)activiteiten van de onderneming. Het grootste deel van deze werkzaamheden dienen op hbo-bachelor-niveau te liggen. Hierbij kunt u denken aan het participeren in allerlei marketingprojecten en -processen. Dit bestaat onder andere uit het voeren en opvolgen van verkoopgesprekken, het meewerken aan marketingcampagnes, het vergelijken en analyseren van prijzen, het opstellen van enquêtes en e‐mails, etc.

Afstudeeropdrachten

De eindfase van de opleiding, sluit de student af met een afstudeeropdracht. Dit doet de student door 20 weken lang een onderzoek uit te voeren (de student voert hierbij geen meewerkactiviteiten uit). De afstudeeropdracht is de ultieme ‘proeve van bekwaamheid’: de student moet door het uitvoeren van de opdracht kunnen aantonen dat hij/zij beschikt over de vereiste competenties (kennis, vaardigheden en houding), behorend bij het studenten-profiel, binnen een complex vraagstuk.

Klik hier voor meer informatie wat de afstudeeropdracht inhoudt

Voor de studenten van de opleiding Commerciële Economie bestaat de afstudeeropdracht altijd uit de componenten onderzoek, strategisch plan en implementatie. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een: strategisch marketingplan, exportplan, verkoopplan, marketingcommunicatieplan of een ander commercieel vraagstuk.

De studenten van de opleiding Ondernemerschap & Retail Management schrijven een onderzoek die meer gericht is op ondernemerschap. Hierbij moet u denken aan het schrijven van een ondernemingsplan, een overnameplan, het meewerken aan een organisatieverandering bij een groeiend bedrijf of zij kunnen als een ware ondernemer afstuderen bij hun eigen onderneming.

Meer verschillen tussen deze twee opleidingen vindt u hieronder.

Startersfuncties en bijbanen

Om in de toekomst winstgevend te blijven moet een bedrijf marktkansen pakken en gedreven medewerkers aantrekken, die ideeën omzetten in resultaten. Om duurzame groei voor bedrijven te realiseren is commercieel inzicht en ondernemerschap op de werkvloer nodig. Onze (afgestudeerde) studenten beschikken over deze commerciële houding.

Onze studenten zijn breed opgeleid na het behalen van hun diploma. De studenten zijn klaargestoomd voor een carrière in de marketing, sales of ondernemerschap. De (oud-)student heeft een scherpe blik op de toekomst met oog voor de veranderende vraag vanuit de markt ontwikkeld.

Onze opleidingen:
Nieuws

Commerciële Economie

Wat houdt de opleiding in?

Binnen de opleiding Commerciële Economie leren studenten vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Ze leren alle facetten van marketing en bedrijfsmanagement. Ze leren wensen en behoeften van doelgroepen te vertalen naar de verkoop van producten en diensten. En hoe ze klanten kunnen binden. Ze lossen tijdens de opleiding al concrete commerciële vraagstukken uit de praktijk op en houden daarbij rekening met de impact op de omgeving. De opleiding Commerciële Economie is de basis voor een carrière in marketing, sales of bedrijfsmanagement.

Wat kan een CE-student u bieden?

Kiezen voor een CE-student betekent kiezen voor een iemand met ambitie, inlevingsvermogen en een neus voor succes. Iemand die nieuwsgierig is naar waarom mensen ergens aandacht, geld en tijd voor over hebben. Een creatieveling die snel schakelt van denken naar doen. Door deze kwaliteiten zijn CE-studenten in staat zowel het management als de doelgroep te overtuigen.

ORM

Wat houdt de opleiding in?

Binnen de opleiding Ondernemerschap en Retail Management staat ondernemerschap centraal. Studenten leren alle facetten van het ondernemerschap. Ze leren succesvol een eigen bedrijf op te starten, maar ook hoe ze met een ondernemende houding een nieuwe afdeling opzetten of businessmodel implementeren. Ze ontwikkelen vaardigheden en kennis om duurzaam en toekomstgericht te ondernemen. De opleiding Ondernemerschap en Retail Management is de basis voor een carrière als ondernemer of ondernemende manager in een organisatie.

Wat kan een ORM-student u bieden?

Kiezen voor een ORM-student betekent kiezen voor iemand met ideeën, doorzettingsvermogen en lef. Iemand die altijd op zoek is naar nieuwe kansen en zijn ogen en oren openhoudt. Een probleemoplosser die snel schakelt van denken naar doen. Door deze kwaliteiten ontwikkelen ORM-studenten vernieuwende producten, diensten en verdienmodellen voor het bedrijfsleven.

SBRM: vertrouwde opleiding, nieuwe naam

De opleiding Small Business en Retail Management (SBRM) gaat vanaf 1 september 2018 verder onder de naam Ondernemerschap & Retail […]

Avans stijgt een plaats op duurzaamheidsranking hoger onderwijs

  Avans Hogeschool is vrijdag 25 mei op de zesde plaats geëindigd in de SustainaBul. Daarmee stijgt Avans een plaats […]

Events

Hier zijn alle FutureFields evenementen weergegeven

Alle events
nov
01

Career Event jaar 1

At 08:45
Hogeschoollaan 1
nov
01

Career Event jaar 3 & 4

At 01:30
Hogeschoollaan 1